Talitha zkt. iemand die kan schrijven en koffie halen

You guys! Remember toen ik een tijdje geleden de meest opgefokte hyperventilatie-veroorzakende blogpost in de geschiedenis van #40dagenbloggen bij elkaar typte? Omdat ik het superdruk heb op werk doordat ik sinds een tijdje creative lead ben op projecten enal? Wat daar dus niet bij helpt is het feit dat ik de enige copywriter in het bedrijf ben. Ik krijg dus letterlijk álle copy-klusjes op mijn bord – persberichten, nieuwsbrieven, website copy, vacatures en al die blablabla. Terwijl ik 90% van de tijd compleet occupied ben door het advertising werk.

Awel. Gezien dat laatste het enige is wat echt geld oplevert, is het belangrijker dat ik daar fulltime mee bezig ben. En dus mag ik een stagiair(e) aannemen voor de rest! Mijn eigen copywriting stagiair(e)! ERMAGERD! Zo blij! Nooit meer zelf koffie halen!!!

Oké, dat laatste is een grapje. Ik zal echt lief zijn. Behalve als ze niet kunnen schrijven. Enfin, ik heb in al mijn blijdschap deze week meteen een vacature in elkaar geflanst. In mijn eigen stijl. Want ik hou niet van vacatures waarbij je na drie regels in een coma glijdt. Met nikszeggende cliché-omschrijvingen *kuch* spin in het web *kuch* vlotte pen *kuch* dynamische werkomgeving. Je kan ‘m hieronder lezen, maar nog liever deel je ‘m via de vacaturepagina met eenieder die hier volgens jou geschikt voor is en op zoek naar een copywriting stage in Amsterdam.

SPREAD THE WORD ENAL.

Copywriting Stagiair(e)

Wayne Parker Kent heeft een vrije (en vrij comfortabele) bureaustoel voor een copystagiair(e).

Wat is er aan de hand?

Creativiteit is de kern van alles wat wij bij Wayne Parker Kent doen. Het is het vertrekpunt en de finish. De motor achter alles wat we maken. Online magazines, contentseries, video’s, complete contentmarketingstrategieën. Voor onszelf, maar ook voor merken. Creativiteit eerst. De rest volgt vanzelf.

Nu zegt een beeld meer dan duizend woorden, maar het is toch wel handig als er in die duizend woorden geen spelfouten zitten. Daarom voorziet onze copywriter al onze commerciële creaties van begeleidende teksten van niveautje Mulisch. Met net iets meer shine. We zijn niet je gemiddelde mediapartij, dus babbelen we ook niet als de gemiddelde mediapartij.

Aangezien Wayne Parker Kent sneller groeit dan de bacteriën in de rubbers van je koelkast, hebben we versterking nodig – typtte de huidige copywriter met eelt op de duimen. Enter deze vacature.

Zit een vervoegfoutje in die laatste alinea. Maar goed, wat doet zo’n copystagiair(e) dan precies?

Als copystagiair(e) ben je van levensnoodzakelijk ondersteunend belang voor de copywriter en bij uitbreiding de hele afdeling Concepts. En dan bedoelen we niet alleen op het vlak van koffie halen.

Maar bijvoorbeeld ook: brainstormen met het team over commerciële contentmarketinginitiatieven voor klanten als Samsung, Google, FedEx en Booking.com. Daarnaast ondersteun je de copywriter bij het uitwerken en schrijven van creatieve voorstellen. Je helpt designers met overtuigende dummy copy voor mock-ups. Je ondersteunt interne en externe communicatie, wat betekent dat je onder andere persberichten en nieuwsbrieven opstelt. Je schrijft voice-overs, scripts en social copy. Kortom: alles wat je met een pen kan doen. (Maar dan dus op een toetsenbord. Het is 2018.)

Hierbij houd je je wel steeds aan onze tone of voice. Die laat zich omschrijven als inhoudelijk, zonder dat je na drie zinnen in een coma glijdt. Copy moet overtuigen en entertainen zonder te verzanden in flauwe commerciële trucs.

Oh, en aangezien we veel voor grote merken werken, betekent dit dat sommige teksten ook in het Engels lekker en foutloos moeten bekken.

Sounds like my kinda party. Hoe kom ik binnen?

  • Je bent bezig met een relevante opleiding op hbo-niveau.
  • Je hebt gevoel voor taal en kan zowel creatief als commercieel schrijven.
  • Je schrijft foutloos Nederlands en snapt hoe interpunktie werkt.
  • Je stoort je dan ook ontzettend aan bovenstaande zin.
  • Je weet dat contentmarketingbureau één woord is.
  • Je bent een deadline killer.
  • Je bent leergierig, proactief en kan zelfstandig werken.
  • Je bent sociaal vaardig (lees: je bent enigszins gezellig en geen intense zak hooi).
  • Je bent creatief. Meedenken is geen wens, het is een vereiste.

Wat valt er te halen?

  • Een uitdagende stageplek waar je ontzettend veel kan bijleren over content, strategie en marketing. Waar iedere deur open kan. Mits je zelf de deurklink vindt.
  • Een stagevergoeding.
  • Een werkplek in het centrum van de hoofdstad. Aan de Herengracht. Altijd leuk om te vermelden op je terugkomdag.

Solliciteren kan hierrrrrr.

5 thoughts on “Talitha zkt. iemand die kan schrijven en koffie halen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *