Keek op de Week #31

Oftewel: mijn wekelijkse rubriek op zondag, waarin ik terugblik op de voorbije 7 dagen. 

Highlights van de week

* Vrijdag gingen we met een boel collega’s varen over de grachten in een gehuurde boot met bar. De zon scheen, de mensen waren gezellig én er was pizza: meer moet dat niet zijn op een vrijdagavond. Tussendoor stapten we ook even af om ons nieuwe kantoorpand in West voor de allereerste keer te gaan bewonderen en meteen ook maar te dopen met tien liter champagne.

* Terug op kantoor na de boottocht hebben we nog een paar uur verder geborreld in de tuin van ons huidige kantoor, alwaar we stipt om 20 uur ook met z’n allen twee minuten stilte hebben gehouden tijdens de Nationale Dodenherdenking. Zo’n verschrikkelijk mooi moment, elk jaar weer, om met de rest van Nederland te beleven. De mooiste traditie die er is, samen met onze eigenste Last Post in Ieper.

* Ik kon eindelijk mijn borrelglazen ophalen bij de Albert Heijn, want ja, ik ben er zo eentje die al weken fervent zegels aftroggelt bij de kassiersters en collega’s, want ja, ik heb geen geld voor echte fancy glazen, dus ja, ik ben oprecht dolgelukkig met mijn nieuwe mooie wijn- en whiskyglazen. Eindelijk grotemensenglazen in mijn huis <3

* In other news is ook mijn eerste grotemensenzonnebril (want: duur genoeg dat ik ‘m nu altijd in het bijhorende leren etuitje moet meenemen in plaats van zomaar plompverloren in mijn tas) eindelijk gearriveerd én hij past me perfect. En de zon schijnt nu ook meteen: het universum wil het zo.

* Nog meer blijmakende pakketjes deze week: mijn hoodie van Harry Potter and the Cursed Child! Die wilde ik zondag al ter plekke kopen (want: een exclusieve ‘Palace Theatre London’-editie), maar was tijdens de pauze van het eerste deel al volledig uitverkocht in maat S en M. Gezien L bij mij zo ongeveer tot op mijn enkels zou komen, was dat geen optie en ging mijn bakkes richting de grond. Not amused. Maar ik kon ‘m gelukkig ook nog online bestellen en dankzij een creatief mailtje naar de klantenservice met mijn verhaal zelfs zonder internationale verzendkosten (18 euro!) te moeten betalen. Needless to say dat ik de komende paar weken op elk moment van de dag dat het minder dan 20 graden is ongelofelijk onuitstaanbaar ga wezen lopen in de hoodie Die Bewijst Dat Ik Er Lekker Wel Bij Was En Jullie Niet, like the super gracious nice person that I am. 

* Zaterdag was rosé in mijn nieuwe wijnglazen en aardbeien en een boek op ons balkonnetje in de zon.

Dat was minder, vlinder

* Woensdag was het tijd voor mijn tweede laserbehandeling en tja, dat doet geen deugd. Noch op mijn lijf, noch op mijn bankrekening.

* Die pitch van vorige keer, hè? Die hebben we verloren. Zucht. De briefing vroeg om een offline event (met online video) in een campagne met veel humor en een beetje een urban gevoel. We hebben ‘m volgens de feedback verloren omdat, and I’m not kidding, er te veel focus lag op het offline event, er te veel humor in de campagne zat en ie net een tikje te weinig urban was. Oké dan. Hashtag love my job. Hashtag so much gratitude. Hashtag hahahahaha. 

* Die hoodie zonder internationale verzendkosten krijgen, trouwens, dat heeft wel nog wat voeten in de aarde gehad. Ik besloot dus om dinsdag een cutesy mailtje te sturen, met als titel ‘Help a Muggle out?’ en mijn verhaal, bomvol fangirl referenties. Die shit werkt meestal bijzonder goed bij klantenservices, in tijden van The Best Social Media en zo. Dus ik vertelde dat ik anderhalf jaar moest wachten op het stuk en dan helemaal uit het buitenland reisde om erbij te zijn (“not the most comfortable experience on a broom, I can tell you“), dat ik dan ZO GRAAG een hoodie wilde maar die al tijdens de eerste pauze uitverkocht was terwijl dat het enige moment is dat je ‘m überhaupt kan kopen (“not exactly the best planning on your part, was it?“) en dat ik ‘m nu online moest bestellen maar een whopping 18 euro verzendkosten (“for international owl post“) moest betalen terwijl UK residents het gewoon gratis krijgen. En da’s niet eerlijk. En of ze me dus misschien konden helpen met een kortingske of zo? Mijn aanpak werkte en ik kreeg meteen een mailtje terug: allez, vooruit, omdat je zo je best hebt gedaan, gaan we je verzendkosten terugstorten. Ik vond mezelf meteen een badass natuurlijk en heb meteen besteld. Waarop ik de volgende dag een nieuwe mail kreeg: dat ze zoiets eigenlijk nooit doen, want dat het uitverkocht was is hun schuld niet, dus of ik ook blij zou zijn met 10% korting op de trui instead? Wacht, lemme think on that: 3 euro korting in plaats van 18 euro…? Dacht het niet, vriendin. In mijn hoofd heeft een overenthousiaste stagiaire mij die korting gegeven en kreeg ze nu op haar flikker van haar supervisor, maar da’s mijn probleem niet. Ik heb besteld en betaald en dus ga je mij geven wat je me beloofd hebt, darlings. Zei ik in iets minder cutesy woorden dan m’n eerste mail. Na vijf keer over en weer mailen (waarin ik al zei: laat maar, annuleer de boel en geef me al m’n geld terug) kreeg ik uiteindelijk toch m’n oorspronkelijke deal. En welgeteld drie aparte mails met excuses langs alle kanten over hun ‘poor customer service’. Allez gij.

Uitkijken naar…

* Een lekker korte werkweek en een lekker lang weekend, want den deze hier is eindelijk eens de slimste en snelste van het kantoor geweest en heeft vrijdag vrij genomen, waardoor ik vierrrrrrrr dagen na elkaar vakantie heb!

* Waarvan ik er een paar waarschijnlijk in Antwerpen ga doorbrengen, dankzij het gratis te lenen appartement van een collega. Zin in!

5 thoughts on “Keek op de Week #31

  1. Haha, ik heb begin dit jaar een tweet naar UPS gestuurd met een foto van mijn beschadigde pakket en de melding dat het niet was omdat ik een Harry Potter – pakket had besteld dat ze hun postuil er een Avada Kadavra op moesten laten uitoefenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *